jobprofiler

Jobprofil: Koordinering og styring af drift

Ansvarlig for drift, indkøb og logistik, arbejder på administrativt niveau i en større organisation i samarbejde med ledelse, personale, samarbejdspartnere og leverandører.

Jeg sørger for, at der er styr på logistik og drift, så vi kan levere produkter af høj kvalitet.

Planlægger arbejdet på tværs

Hvad arbejder jeg med og med hvem

Jeg står for driften, indkøb og logistik i flere produktionsenheder. Jeg arbejder på administrativt niveau i en større organisation - det kan for eksempel være i et hospitalskøkken, en central køkkenenhed, en catering, eller madservicevirksomhed. I det daglige samarbejder jeg med produktionsledere, personalet i køkkenet, leverandører samt kunder og eksterne samarbejdspartnere. 

Hvordan arbejder jeg

Jeg planlægger arbejdsgange og anden logistik og har stærke kompetencer inden for indkøb, menuplanlægning, produktion, emballering, salg og marketing. Jeg kan varetage budgetstyring og være ansvarlig for de systemer, der sikrer, at maden både produceres, pakkes og distribueres på en sikker, praktisk og økonomisk forsvarlig måde. Også egenkontrol og kvalitetsstyring kan være blandt mine arbejdsopgaver. Jeg deltager i interne og eksterne møder, forhandlinger og udviklingsaktiviteter med kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere. 

Mine faglige og personlige kompetencer

Jeg er kvalitetsbevidst, ansvarlig, fleksibel og har overblik over økonomi og produktionsprocesser. En af mine stærke kompetencer er desuden at finde løsninger, når der opstår akutte problemer. Jeg fungerer som sparringspartner for både ledelse og medarbejdere, og det er en stor fordel i mit arbejde, at jeg er god til at acceptere andres holdninger og er samarbejdsvillig og pålidelig. 

Jeg gør en forskel

Ved at deltage i tværfaglige møder er jeg med til at sørge for, at samarbejdet på tværs af faggrupper og afdelinger fungerer godt i hverdagen, understøtter optimal produktion, anvender de nyeste metoder og sikrer den bedste måltids- eller produktoplevelse for borgeren/ kunden.

Jeg samarbejder på tværs - både med personalet i køkkenet, andre ledere, kunder og eksterne partnere.

Uddannelse

Han eller hun har typisk en uddannelse som ernæringsassistent, ernæringsteknolog, professionsbachelor i ernæring og sundhed, eller køkkenassistent, køkkenleder, økonoma eller ernærings- og husholdningsøkonom.

Arbejdssted

Han eller hun har ofte ansvar for driften af flere produktionsenheder og arbejder i professionelle storkøkkener, fødevare- og måltidsproducerende virksomheder. Eksempelvis centrale produktionsenheder på hospitaler, kantinekæder, kommunal madservice, catering- eller foodservice, fødevareengros. Afhængigt af arbejdspladsens størrelse er driftsopgaverne fordelt på flere specialister inden for menuplanlægning, indkøb, logistik, drift, emballage, distribution, kvalitetsstyring, salg.

Titler

Han eller hun har oftest en titel som driftsansvarlig, logistikchef, driftschef, ansvarlig for pakning/ distribution, indkøbsansvarlig, lagerchef eller afdelingsleder.

Jobprofiler

Se alle
Vi sidder klar ved telefonerne til at hjælpe dig.

Har du spørgsmål?

Vores åbningstider er mandag-onsdag kl. 8.30-15.00, torsdag 8.30-17.00 og fredag 8.30-13.30.