Arbejdsmiljø
Hele landet

Kursus for Arbejdsmiljørepræsentanter

15.

maj

Torsdag
-
Gem
På kurset sætter vi fokus på to væsentlige faktorer i arbejdsmiljøet – Psykologisk tryghed på arbejdet, samt stor arbejdsmængde og tidspres.
Sted
Undervisere
Pris
Severin Kursuscenter - Skovsvinget 25 - 5500 Middelfart

PUF-underviser i MED og Arbejdsmiljø. Master i lærerprocesser

Chefkonsulent i Kost og Ernæringsforbundet

File
Gratis - og kun for medlemmer af forbundet
0.00kr
Tilmeldingsfrist:

Psykologisk tryghed opstår, når mennesker i der arbejder sammen oplever, at man kan stille spørgsmål, komme med gode ideer og kritik, vise sin tvivl og usikkerhed uden, at det får negative konsekvenser for en selv.

Underviser fra PUF Lone Justesen sætter fokus på:

  • Hvad er psykologisk tryghed og hvorfor betyder det så meget på arbejdspladsen.
  • Metoder til at styrke den psykologiske tryghed og
  • Inspiration til hvad du som AMR kan gøre hjemme på din arbejdsplads.

Formiddagen er tilrettelagt med korte oplæg, gruppearbejde og opsamlinger i plenum, som giver fælles læring og indsigt.

Der er fokus på, at deltagerne selv skal være aktive og drøfte relevante emner og udfordringer med hinanden.

Stor arbejdsmængde og tidspres kan have stor betydning for både det fysiske og psykiske arbejdsmiljø – f.eks. stress og sygefravær. 

Med udgangspunkt i Arbejdstilsynets vejledning tager vi fat i konkrete eksempler og ser nærmere på, hvordan du som AMR i samarbejde med leder og TR kan afdække og håndtere stor arbejdsmængde for at forebygge stress og dårlig trivsel.

Kurset er for både nyvalgte og erfarne arbejdsmiljørepræsentanter.

Da vores arbejdsmiljøkursus skal ses som supplement til den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse, skal du bede din arbejdsgiver om at betale for transport og tabt arbejdsfortjeneste. Arbejdsmiljørepræsentanter har ifølge arbejdsmiljøloven, ud over den obligatoriske arbejdsmiljøuddannelse det første år efter valget, ret til 2 dages supplerende uddannelse og herefter årligt ret 1 ½ dags supplerende uddannelse. Det kan f.eks. være kurser og temadage udbudt af ens faglige organisation.

 

OBS - ANGÅENDE TILMELDING: Hvis du oplever fejl, når du vil tilmelde dig, kan årsagen være, at du bruger browseren 'Microsoft Edge'. Det er en gammel browser, som ikke længere opdateres. Det anbefales derfor, at du bruger fx din mobil eller fx browseren 'Google Chrome'.

Læs mere

Tilmelding og spørgsmål

Morten Seerup
FAQ om events
Hvordan tilmelder jeg mig et event hos Kost og Ernæringsforbundet?
  • Du tilmelder dig via tilmeldingsknappen under det enkelte event.
    VIGTIGT, når du har givet alle oplysninger, så skal du scrolle helt ned og trykke på den blå knap 'Indsend tilmelding'.
Hvorfor modtager jeg ikke mail-bekræftelsen straks?
  • Prøv at tjekke dit spamfilter
  • Det kan være, at du ved en fejl har fået tastet en forkert mailadresse.
  • Hvis du har tilmeldt dig, uden at være logget ind, eller du ikke er medlem af forbundet, så ligger din tilmelding og afventer manuel bekræftelse. Så hvis du fx har dig tilmeldt uden log-in en sen fredag eftermiddag, så modtager du tidligst en mail-bekræftelse den følgende mandag.
Kan jeg på min medlemsprofil se, hvilke events jeg har deltaget i?
  • Ja, det bliver registreret på din medlemsprofil, hvilke af forbundets events du har deltaget i.
Kan jeg melde flere til samme event?
  • Du kan altid tilmelde flere, men det er kun teknisk muligt at tilmelde én ad gangen. Hvis du tilmelder andre, så skal du bruge deres egne oplysninger (privatadresse, mail, mobil mm)
Kan jeg tilmelde mig et event, hvor tilmeldingsfristen er overskredet?
  • Du kan altid rette henvendelse til eventets kontaktperson, om det er muligt (du finder kontaktdata ved eventet på kost.dk)
Kommer jeg på en venteliste, hvis eventet er overtegnet?
  • Ja, du kommer på venteliste og bliver kontaktet, hvis der bliver en ledig plads. Det kan godt være med få dage varsel.
Hvordan afmelder jeg mig et af forbundets events?
  • Du kan kontakte eventets kontaktperson (du finder kontaktdata ved eventet på kost.dk). Du kan også melde afbud til sekretariatet på post@kost.dk eller 31 63 66 00.
  • Du kan også gå ind på din side via kost.dk og trykke på mine kurser og afmelde dig kurset
Hvornår skal jeg betale?
  • Du skal blot afvente at modtage en opkrævning fra Kost og Ernæringsforbundet, her vil betalingsfristen fremgå.
Får jeg en deltagerliste?
  • Nej, grundet Persondataforordningen udsender Kost og Ernæringsforbundet ikke en deltagerliste til deltagerne.
Jeg har afmeldt mig et event, hvorfor bliver jeg alligevel opkrævet betaling?
  • Hvis du afmelder dig senere end to dage før, så betales det fulde beløb.
Jeg har afmeldt mig et event indenfor fristen, hvornår får jeg mine penge retur?
  • Beløbet returneres indenfor fire uger til det kortnummer, der er brugt til betaling.
Hvornår sender I materiale ud?
  • Eventuelt materiale vil ligge klar på kursusstedet.
  • Ved deltagelse i webinarer får du tilsendt slides efter webinaret.
Bliver webinaret optaget?
  • Hvis et webinar bliver optaget, vil det fremgå under webinaret på kost.dk
Har jeg ret til at få kørselsfradrag fra min arbejdsgiver?
  • Nej. 
  • Men hvis du som tillidsrepræsentant eller arbejdsmiljørepræsentant skal deltage på et organisationskursus, så kontakt kursusleder.
Modtager jeg en mail-bekræftelse på, at I har modtaget min tilmelding?
  • Ja.
Prisgruppen 'Elev/studerende' (medlem af forbundet)
  • Du kan tilmelde dig under denne prisgruppe, hvis du har et studiemedlemskab hos Kost og Ernæringsforbundet